A várpalotai Család és KarrierPONT célja a nők munkaerő-piaci helyzetének javítása, a család és munka összeegyeztethetőségének előmozdítása helyi megoldásokkal és együttműködésekkel.
A „Női Információs és Szolgáltató Központ létrehozása Várpalotán” projekt a Várpalotai Polgármesteri Hivatal kezdeményezése egy olyan térségi munkaerő-piaci állapot kialakítására, amely a helyi megoldásokra és együttműködésekre alapozva megkönnyíti az atipikus munkavállalást és a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű nők munkaerő-piacra való gyorsabb visszatérését. E célok elérése által javulhat a nők munkaerő-piaci helyzete mellett fenntartható módon a családok anyagi helyzete (két keresős modell), illetve a kisgyermekes anyák társadalmi presztízse, mentálhigiénés állapota és önbecsülése is.
A munkaerő-piacra visszatérni kívánó női munkavállalók esetében a képzéseken van a hangsúly, mivel az ő esetükben az atipikus munkavállalás legfőbb munkavállalói oldali akadálya a szükséges kompetenciák hiánya.
A munkáltatókat célzó szemléletformáló rendezvények esetében a fókusz a helyi és nemzetközi atipikus foglalkoztatási modellek bemutatásán, az atipikus foglalkoztatást támogató hazai jogszabályi környezet bemutatásán, valamint nem utolsó sorban az atipikus foglalkoztatás által elérhető termelékenységnövekedés és költségcsökkenés bemutatásán van.
A létrehozott Család és KarrierPONT alapszolgáltatása a bevont munkáltatók és munkavállalók aktív támogatása.